Reklamasjon
Alpina følger reglene i forbrukerkjøpsloven og tilbyr to (2) års reklamasjonsrett på alle produkter, med mindre noe annet er markert på det enkelte produkt. Reklamasjonsretten gjelder mot produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrollers i produksjonsprosessen, og ved feil eller mangler skal vi reparere eller erstatte varen med ett tilsvarende produkt uten omkostninger for deg som kunde.
Følgende viktige punkter gjelder ved reklamasjon;
- Reklamasjoner skal iht. til Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt.
- Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
- Hvis reklamasjonskravet skal rettes mot Alpina og Ultimate Nordic må du fylle ut og sende inn vårt reklamasjonsskjema. Link til skjema finner du lenger ned på denne siden.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
Reklamasjonsretten gjelder ikke følgende punkter;
- Normal slitasje på fottøyet
- Fottøy som har blitt modifisert eller reparert av en tredjepart
- Feilaktig eller ekstrem bruk av fottøyet
- Mangelfullt stell eller vedlikehold
- Fottøy som har kommet i kontakt med kjemikalier, organiske- og saltvannsstoffer, eller kloakk
- Ekstreme tilfeller, kontakt med varme, eller skader påført av dyr
- Punktering av membran forårsaket av kvist, grus eller andre fremmedlegemer
Her melder du inn din reklamasjon:
Alle reklamasjoner skal meldes inn via vår reklamasjonsportal og du blir enkelt hjulpet igjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn skjemaet. Du kan kun registrere en reklamasjon av gangen, og hvis du har flere reklamasjonssaker så må disse legges inn flere ganger.
Link til portalen finner du her: Reklamasjonsportal